Motivační rozhovory I (základní dovednosti) s lektorem Ladislavem Ptáčkem
Vzdělávací program je určen pro pracovníky začínající v oblasti pomáhajících profesí či absolventy škol.
Zájemci mohou dále rozšířit své znalosti v kurzu Motivační rozhovory II. a Motivační rozhovory III.
Charakteristika kurzu
Kurz Motivační rozhovory I. zprostředkovává frekventantům základní komunikační, verbální i neverbální dovednosti, nutné k aplikaci metody Motivačních rozhovorů. Vede frekventanta k navýšení sebe náhledu v případové práci, učí vést rozhovor vědomě, rozumět právě aplikované intervenci, vlastním tendencím i předsudkům. Kurz pracuje s termíny jako profesní vztah, hranice rolí, bezpečné nastavení vztahu s klientem, práce s odporem. Učí pracovníky, jak zahájit, vést a ukončit spolupráci s klientem tak, aby při práci nalézali motivační zdroje klienta a v průběhu práce s klientem místo kontroly aplikovali pomoc prostřednictvím motivačních intervencí a jejich základních konceptů. Kurz je vhodný pro pracovníky začátečníky či absolventy škol.
Samotným technikám a metodám Motivačních rozhovorů založených na zkušenostech irských adiktologických odborníků Johna Lundberga a Thomase Larkina se bude věnovat následující kurz Motivační rozhovory II. (principy motivačních rozhovorů).
Struktura kurzu
- Jaké důvody vedou člověka k tomu, aby začal uvažovat o změně svého chování.
- Historie a východiska přístupu Motivační rozhovory – podle W.R. Millera a S. Rolnicka.
- Předsudky, motivace, stimulace, pomoc, kontrola – kritéria.
- Naslouchání, reflexivní naslouchání, podněcování, shrnování.
- Neverbální komunikace.
- Práce s otázkami, otevřené otázky, vhodné načasování, problematika jazyka.
- Komunikace, překážky na cestě v komunikaci.
- Nástroje udržení hranice profesního vztahu pracovníka s klientem, etické normy, hranice organizace.
- Hranice vymezené profesní rolí pracovníka, osobní hranice pracovníka.
- Rizikové jednání, překračovaní vymezené hranice klientem pracovníkem.
- Role mezi klientem a pracovníkem, rizikové role a jejich dopady na spolupráci pracovníka s klientem, profesní role.
- Hodnocení klienta, zpětná vazba, kritéria motivující zpětné vazby.
- Kasuistický seminář, aplikace získaných dovedností na cvičném případu práce s klientem.
Účastníci o kurzu napsali:
„Lektor byl neskutečně příjemný, reagoval na naše potřeby.“
„Moc se mi líbil pan moderátor, kurz byl hezky a přínosně nastaven.“
Termín kurzu: 13. 5. — 14. 5. 2024
Čas začátku: 09:00
Cena kurzu: 3690 Kč
Délka kurzu: 16 hodin
Kapacita: 16 míst
Volných míst: 0
Místo konání: Institut expertních služeb, Hilleho 4, 602 00 Brno
Akreditace MPSV: A2021/0945-SP/PC/PP/VP
Lektoři: Mgr. Ladislav Ptáček, DiS. ,
Cílové skupiny: Akreditace MPSV pro - sociální pracovníci v oblasti sociální prevence, sociální péče a sociálního poradenství; pracovníci v sociálních službách v oblasti sociální prevence, sociální péče a sociálního poradenství (včetně neformálních pečovatelů), pracovníci v manažerské, řídící funkci
Kurz již proběhl