Práce s motivací s dětmi a mladistvými
Kurz je akreditovaný u MŠMT pod názvem: Práce s motivací učitele a žáka.
Kurz rozšíří odbornou výbavu účastníků v oblasti motivace dětí a mladistvých s rizikovým chováním, situačního vedení, možných přístupů při práci se skupinou.
Cílem programu je přispět k rozvoji kompetencí pracovníků specializujících se na práci s rizikovými dětmi a mládeží v oblasti vlastní motivace vedoucí ke snaze podporovat a motivovat k pozitivním změnám chování a vzájemné spolupráci. Účastníci programu rozšíří svou odbornou výbavu v oblasti motivace osobnosti, situačního vedení, možných přístupu při práci se skupinou vedoucích k celkové pozitivní změně, budováním dobrých vztahů a efektivní, otevřené komunikaci. Základem programu a přínosem pro účastníky je naučit se „umění“ motivovat při osvojování nových znalostí, respektovat jejich potřeby, posílit jejich individuální aktivitu a předcházet situacím, které by motivaci snižovaly.
Program je zaměřen i prakticky s možností vyzkoušet si konkrétní situace a jejich řešení v rámci modelových situací a zpětné vazby jako účinného nástroje motivace.
Osnova kurzu:
Vhled do tématu motivace mladistvého. Práce s myšlenkovou mapou. Abigail – hra o hodnotách. Divadlo fórum na téma motivace.
Zpětná vazba jako účinný nástroj motivace.
Osobnostní typy a jak je motivovat či nemotivovat. Test osobnostního typu. Modelové situace, sehrávky jednotlivých motivačních rozhovorů.
Řešení konfliktu při práci s dětskými a mladistvými. Rozbor, praktické nástroje pro řešení konfliktu. Práce s emocemi. Obtížný člen skupiny.
Model Kids´Skills – řešení problému zaměřením na dovednost.
Transakční analýza – Komunikační styly. OK – OK. Workshop.
Situační vedení v závislosti na zralosti skupiny a typu úkolu – tj. situační vedení jednotlivců a skupin (vysvětlení jednotlivých kvadrantů, vyzkoušení si modelových situací, rozbor a trénink zadávání úkolů a komunikace v jednotlivých typech situací).
Motivace dětského a mladistvého klienta a skupiny potřeb – poznávací, sociální, výkonové. Možné přístupy při práci se skupinou – naplňování jednotlivých potřeb, příklady z praxe v kontextu sociálních služeb. Balintovská skupina.
Účastníci o kurzu napsali:
- Mám potřebu ocenit skvělou práci, kterou děláte. Přístup lektorů pro mě byl inspirativní a cítím se nabitá.
- Naučila jsem se nové techniky motivování (divadelní, kid´s skills, balonek, …), které mohu v praxi určitě využít při motivování klientů nejen těch dětských, ale i starších.
- Naučila jsem se přetvořit problém v dovednost. V rodinách, kde je dítě vnímáno jako problémové, dostanou rodiče návod, jak lépe s dítětem pracovat, jak nezůstávat u problému.
- Obávala jsem se, že půjde o neinteraktivní kurz formou spíše přednášky, oceňuji ochotu lektorů. Zároveň kurz přinesl mně sympatický pohled na motivační techniky – klient není tlačen do něčeho, co není jeho motivací, ale motivací pracovníka.
- Využiji nové zajímavé techniky pro skupinovou i individuální práci s klientem. Bylo to super.
- Kurz byl skvělý, bezpečný prostor a super dvojka lektorů
Termín kurzu: 20. 11. — 21. 11. 2023
Čas začátku: 09:00
Cena kurzu: 3490 Kč
Délka kurzu: 16 hodin
Kapacita: 16 míst
Volných míst: 1
Místo konání: Institut expertních služeb, Hilleho 4, 60200 Brno
Akreditace MPSV: A2022/0261-SP/PC/PP/VP
Akreditace MŠMT: MSMT-6964/2022-1-368
Lektoři: Mgr. Jan Veselý, PhD. , Mgr. Hana Oravcová ,
Cílové skupiny: Akreditace MPSV - sociální pracovníci v oblasti sociální prevence, sociální péče a sociálního poradenství (včetně pracovníků na úřadech); pracovníci v sociálních službách v oblasti sociální prevence, sociální péče a sociálního poradenství (včetně neformálních pečovatelů) Akreditace MŠMT: učitel - metodik prevence, výchovní poradci, speciální pedagogové, psychologové, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé gymnázií, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé VOŠ, učitelé speciálních škol
Kurz již proběhl