(ONLINE) Úvod do telefonické krizové intervence s lektorkou Bohunkou Horskou
Anotace programu:
Každý z pracovníků v pomáhajících profesích se může ocitnout v situaci, kdy jej telefonicky kontaktuje rozrušený klient nebo klient v akutní krizi. Program se zaměřuje na pomoc, podporu a stabilizaci klienta v krizovém či jinak náročném stavu prostřednictvím hlasových služeb (pevné sítě, mobilní sítě, internetové sítě). Účastníci se seznámí se specifiky hlasové komunikace s klientem v krizi bez možnosti využití vizuálního klíče, s metodami a postupy telefonické krizové intervence. Zaměřuje se na praktický nácvik kontaktu s klientem v jednotlivých typech hovorů a na osvojení technik hovoru.
Podmínkou účasti je znalost základů krizové intervence nebo absolvování Základní kurz krizové intervence
Osnova
- Krizová intervence tváří v tvář versus telefonická krizová intervence. Rozdíly, výhody, nevýhody pro klienta, pracovníka. Praktická komparace KI/TKI. Modelová intervence tváří v tvář a telefonické krizové intervence.
- Typologie hovorů v rámci TKI. Představení jednotlivých typů hovorů (informativní, zneužívající, testující, poradenské, krizově-intervenční…
- Teoretická východiska TKI. Specifika distanční práce s klientem v hlasovém kontaktu. Metodický rámec TKI. Modelové rozhovory na lince důvěry – poslech a analýza.
- Modelování jednotlivých typů hovorů ve dvojicích..
- Seznámení se s historií linek důvěry ve světě a u nás, současnost linek důvěry u nás, ve světě.
- Práce s otázkami v TKI. Jednotlivé typy otázek a jejich užití v TKI.
- Specifické situace v TKI. Mlčení, pláč, agrese, panika, suicidální tendence.
- Specifická témata účastníků. Vedení TKI v konkrétních situacích dle výběru účastníků.
- Etický a legislativní kontext TKI.
- Osobní reflexe práce v TKI. Psychohygiena v TKI.
Účastníci o kurzu napsali:
- Kurz bol veľmi podnetný. Oceňujem, že priestor sa venoval aj teórii aj praxi + následnému rozboru hovoru, a sebareflexii. V budúcnosti by mi nevadil ani dlhší test + hlbší rozbor kazuistík.
- I po dlouholeté praxi se pořád učím nové věci, ráda si připomenu pravidla pro poskytování TKI. Zajímavá témata- klienti s psychiatrickou diagnózou, stálí klienti.
- Vynikající kurz, zejména díky skvělým lektorům, kteří byli profesionální i laskaví zároveň.
Přihlásit se
Termín kurzu: 23. 4. — 24. 4. 2025
Čas začátku: 09:00
Cena kurzu: 3690 Kč
Délka kurzu: 16 hodin
Kapacita: 14 míst
Volných míst: 10
Místo konání: online
Akreditace MPSV: A2022/1023-SP/PC/PP/VP
Lektoři: Mgr. Bohunka Horská ,
Cílové skupiny: akreditace MPSV - sociální pracovníci v oblasti: sociální prevence, sociální péče a sociálního poradenství (včetně pracovníků na úřadech); pracovníci v sociálních službách v oblasti: sociální prevence, sociální péče a sociálního poradenství (včetně neformálních pečovatelů); pracovníci v manažerské a řídící funkci
Přihlásit se